Spring navigationen over og gå direkte til indhold

Handelsbetingelser

Læs vores handelsbetingelser her, og skulle du have spørgsmål, så kontakt os.

Virksomhedsoplysninger

Iris blomster
Gothersgade 35
7000 Fredericia

Telefon; +45 75921217
E-mail; info@irisblomster.dk

 

Priser og betaling

Alle priser og gebyrer er incl. Moms

Vi modtager betaling med følgende kort; Dankort, Visa, Masterkort, Visa Electron og American Express.

Betaling med Dankort og Visa/Dankort er gebyrfrit, men der kan være betalingsgebyr på anvendelse af andre typer betalingskort.

 

Leveringsbetingelser

Vi garanterer levering samme dag hvis bestillingen gennemføres inden kl. 12.00 tirsdag til fredag og inden kl. 10.00 lørdag. Til oplandet + postnumre 5500 og 7080 dog inden kl. 10.00

Ved levering mandag skal ordren være bestilt senest lørdag kl. 12.00

Vi kan ikke garanterer levering søndage, helligdage og aftener ( f.eks juleaften, nytårsaften o.l.)

Hvis du har givet mulighed for at stille bestillingen udenfor døren, gøres dette. Vi kan dog ikke erstatte bortkomne bestillinger.

Hvis det vurderes at vejrforholdene (eks. manglende skyggeforhold, for høje eller lave temperaturer, vind, e.lign) ikke er til at stille bestillingen foran døren eller det af anden årsag ikke vurderes forsvarligt at stille bestillingen foran døren tages bestillingen med retur til butikken.

Er leveringen til en etageejendom, eller anden ejendom, hvor det ikke er muligt at komme ind i opgangen tages bestillingen med tilbage til butikken.

Hvis bestillingen af en eller anden årsag tages med tilbage til butikken afleveres et kort, hvor modtageren anmodes om at afhente bestillingen i butikken.

Er det af en eller anden årsag ikke muligt at aflevere et kortforsøges modtageren kontaktet pr telefon, såfremt du har opgivet modtageres telefonnummer ved bestillingen.

Husk at skrive afsender i kortteksten på kortet til din hilsen så modtager ved hvem bestillingen er fra.

 

Levering til virksomheder

Sidste frist for levering til firma adresser er kl. 10.00 samme dag. Vi leverer ikke til virksomheder på lørdage eller søndage. Bestillingen leveres inden for kontortid og afleveres til firmaets reception. Det gælder også for levering til hoteller, skoler og lign.

 

Levering til begravelse

Bestilling til begravelse skal ske inden sidste hverdag før begivenheden og senest kl. 14.00 hvis vi skal kunne garantere levering. Foregår begravelsen en mandag, skal vi derfor have bestillingen senest kl. 14.00 fredagen før for at garantere levering.

Det er vigtigt at vi har navn, kirke/ kapel og det præcise tidspunkt for begivenheden står på bestillingen. Vi vil gerne have leveret blomsterne senest 1 time før begivenheden.

Du er altid velkommen til at kontakte os per telefon +45 75921217 eller på mail info@irisblomster.dk

For yderligere informationer

 

Leverings sikkerhed og ansvar

Bestilleren er ansvarlig for at modtagers oplysninger er fuldstændige og korrekte. Er oplysningerne ikke korrekt, erstattes eventuelle fejlleveringer eller leveringsforsinkelser ikke.

Ved ekstreme vejrforhold eller ekstreme begivenheder (såkaldt Force Majeure) kan vi ikke garantere din bestilling leveres på den ønskede dag. Hvis vi ikke kan levere din bestilling, vil den blive leveret så hurtigt som muligt.

 

Reklamationer

Købelovens mangelregler finder anvendelse på varekøb. Hvis kvaliteten eller udførelsen ikke lever op til forventningerne, beder vi dig kontakte os på mail: info@irisblomster.dk eller tlf: +45 75921217. Dette skal ske hurtigst muligt efter levering så vi kan rette op på eventuelle fejl eller mangler.

Da blomster er en ferskvare, er det nødvendigt at der rettes henvendelse senest 1. hverdag efter modtagelsen så vi har mulighed for at vurdere varen og eventuel bytte den.

 

Fortrydelsesret

Som udgangspunkt er der ingen fortrydelsesret på afskårne blomster eller buketter. Hver buket er håndlavet og unikt lavet ud fra kundens bestilling. Ydermere er der tale om levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt. Dog tilbyder vi at du kan fortryde ordren inden den påbegyndes. Dvs. fortrydelsen gælder for ubenyttet service og skal meddeles så hurtigt som muligt og senest dagen inden levering.

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten;

  • Levering af fødevarer, drikkevarer eller anden varer til husholdnings løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter.
  • Levering af varer som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
  • Levering af varer som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses – eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

 

Klage og reklamationsmuligheder

Iris blomster garanterer, at en blomsterhilsen udført og leveret af Iris blomster er frisk ved modtagelsen, at udbringningen sker på den ønskede dag og at værdien af blomsterne svarer til det bestilte.

Eventuelle reklamationer skal rettes til iris blomster Gothersgade 35, 7000 Fredericia eller e-mail; info@irisblomster.dk eller telefonisk på +45 75921217

En sådan reklamation skal finde sted senest første hverdag efter leveringsdagen og vurderingen vil altid bero på varens art og naturlige holdbarhed.

Fejl på dit, eller din udbyders, tekniske udstyr er iris blomster uvedkomne. Øvrige tekniske fejl vil blive rettet hurtigst muligt, efter det er kommet til Iris blomsters kendskab. Der gøres opmærksom på, at købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på købet.

Såfremt det ikke lykkes os at finde en løsning, og du ønsker at klage over en vare eller tjenesteydelse i forbindelse med dit køb via Iris blomster, indgives klagen til center for Klageløsning, Nævnenes hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for klageløsning via klageportalen for Nævnenes hus.

 

Databehandling af dine personoplysninger

Vi gemmer personoplysninger, så længe det er nødvendigt til de formål, som de blev indsamlet til, eller så længe som det kræver i henhold til lovgivning eller andre forordninger. Dette er typisk i op til 5 år jf. Bogføringsloven.

Køb og ordrehistorik gemmes, så længe vi er påkrævet at gemme dem, i henhold til lovkrav.

Kundeservice oplysninger relateret til køb og reklamationer gemmes, så længe vi er påkrævet at gemme dem, i henhold til lovkrav. Kommunikation med vores serviceafdeling, som vi ikke er påkrævet at gemme for at efterleve lovkrav, fjernes efter 6 måneder.

Oplysninger til forebyggelse af misbrug eller forbrydelser gemmes, så længe det er nødvendigt til forebyggelse eller rapportering af forbrydelser ( f.eks bedrageri ).

 

Kontakt

Iris blomster, Gothersgade 35, 7000 Fredericia tlf; +45 75921217 e-mail; info@irisblomster.dk

Åbningstider

Mandag-torsdag
09.00-17.00

Fredag
09.00-18.00

Lørdag
09.00-14.00